close
מכירת רכב
קניית רכב
פיקודוח
מי אנחנו
צרו קשר
תקנון הזמנה
מדיניות פרטיות
איך זה עובד?
הצהרת נגישות
בלוג
מדריכים
 
 
התחברות
logo
לקנות ולמכור רכב אונליין
לקנות ולמכור רכב אונליין
whatsapp
 
 
בשיתוף פעולה עם 
pango
logo
לקנות ולמכור רכב אונליין
           מכירת רכב       קניית רכב       איך זה עובד?       מי אנחנו       פיקודוח       בלוג
whatsapp
 
 
בשיתוף פעולה עם 
pango

איך לשפר את מחיר הרכב שלך

מנסים למכור את הרכב? אז הרכב שלכם יצטרף לכ-60,000 רכבים משומשים שנמכרים כל חודש בישראל. ננסה כאן לתת כמה עצות כדי לשפר את המחיר שתוכלו לבקש על הרכב שלכם מזווית טיפה אחרת.
 
 
אז נתחיל, קודם כל, אם אתם מוכרים את הרכב, אתם בסבירות גבוהה גם קונים אחד. אז נסו להתסכל על המצב מהעניניים של הקונה - הדבר הכי חשוב כאן זה ביטחון. כן, בלי ספק גם התמונות חשובות וניקיון הרכב, אבל יש שלושה דברים מאוד חשובים שכדאי לעשות.

היסטוריית טיפולים:

בישראל עבר חוק שמחייב כל מוסך מורשה לשמור ולתעד את הטיפולים שבוצעו בו ולמסור אותם לבעל הרכב לפי דרישה. שיחת טלפון אחת ואתם מקבלים את היסטוריית הטיפולים המלאה. אבל למה זה חשוב? שתי סיבות מרכזיות. הראשונה היא כמובן להציג לקונה העתידי את ההיסטוריה ולתת לו את שכבת הבטחון שהרכב מטופל כמו שצריך, בזמן ובמוסך ראוי. ברכב מטופל יש הרבה פחות סימני שאלה מאשר ברכב לא מטופל.

הסיבה השניה היא האחריות. במידה והרכב שלכם עוד נמצא בתקופת אחריות היצרן שלו, שמשתנה בין יצרן ליצרן, הטיפולים המסודרים הם הכרחיים כדי שהאחריות תהיה תקפה. מספיק שדילגתם על טיפול אחד ומאוד יכול להיות שאין אחריות לרכב. אז במעמד מכירה אתם תוכלו להציג לקונה היסטוריה מלאה, ולתת לו שקט גם בגזרה הזאת.

דוח בדיקת רכב לפני קניה:

תחסכו לקונה את כאבי הראש ותפיקו בעצמכם
דוח בדיקה לרכב לפני קניה
. המחיר (בפיקוטו) מתחיל מכ-40 ש"ח ואתם תוכלו להציג לקונה את כל המידע הרלוונטי לגבי הרכב. מהיסטוריית בעלויות מלאה, דרך אימות קילומטרז' ועד היסטורית תביעות ביטוח של הרכב. במידה ואין תביעות ביטוח, כמובן שהכל קל יותר ופשוט תוכלו להציג את זה לקונה. במידה ויש תביעות ביטוח, נעבור לסעיף הבא.

דוח שמאי:

אם לרכב שלכם יש תביעת ביטוח, תכינו מראש דוח שמאי. גם אם תחליטו שלא להציג לקונה את ההיסטוריה הביטוחית, מאוד יכול להיות שהוא יפיק בעצמו את הדוח ובמידה ויש תביעות ביטוח - הוא ככל הנראה יבקש מכם את דוח השמאי. שיחת טלפון אחת לחברת הביטוח שלכם ודוח השמאי בדרך אליכם. זה יעזור מאוד לנקות מהשולחן הרבה סימני שאלה כי אם בסופו של יום בתביעת הביטוח יש רק תיקון של פגוש וצביעה ואתם מוכנים להציג את זה בחופשיות, זה בדרך כלל מוציא את העוקץ ממיקוח כלפי מטה על המחיר.

הרחבת אחריות להיברידיות:

סעיף שרלוונטי רק למי שמוכר או קונה רכב היברידי כמובן. סוללה היברידית היא רכיב מאוד יקר ברכב והמחיר שלה יכול לחצות גם את ה-12,000 ש"ח במידה והיא מתקלקלת ואינה בתוך תקופת אחריות היצרן. לכל אחד מיצרני הרכב יש תנאי אחריות מעט שונים, אבל ככלל, תקופת האחריות נעה בין 5 ל-7 שנים או 100-150 אלף קילומטר (תלוי יצרן). במידה והרכב חצה את התנאים וכבר לא נמצא בתוך תקופת אחריות הסוללה ההיברידית, יש הליך מאוד פשוט אצל מרבית היצרנים של הארכת אחריות. העלות נעה בין 400-800 ש"ח לשנה.

אז כשיגיע הקונה המיועד לרכב ההיברידי שלכם, אם לצד היסטוריית הטיפולים תוכלו להציג לו גם הארכת אחריות יצרן לסוללה, יש לכם קייס טוב מאוד לשפר את מחיר הרכב.

סדר, ניקיון ותמונות:

כן, הסעיף הנדוש אבל ההכרחי. כשקונה מגיע לראות את הרכב, הוא אמנם קונה רכב משומש, אבל עדיין מוציא סכום גדול מאוד של כסף. תעזרו לו לקבל את ההחלטה. אם בדיוק חזרתם מטיול בדרום עם הרכב ולא ברור אם הרכב לבן או חום ואם בתא המטען עדיין יש את כל המחצלות והאוהלים, אז תנסו שוב, להתסכל על זה מהעיניים של הקונה. זה פשוט נראה לא טוב. תשקיעו טיפה בשטיפה של הרכב כדי שגם הקונה יוכל להתרגש כשהוא קונה את הרכב.

תיאום ציפיות:

בסוף ככל הנראה יהיה מיקוח והכל יסגר על 1000 שח לפה או לשם, אבל אם אתם מגיעים מצוידים עם המסמכים הנכונים שיכולים לגבות את ההבטחות - זה מאוד יעזור להטות את ה-1000 שח לצד שלכם.

מכירת רכב משועבד:

אם אתם מוכרים (או קונים)
רכב משועבד
, אז תוכלו לקרוא כאן על כל התהליך, הדרכים השונות, האתגרים והפתרונות.


ואם אתם רוצים
למכור את הרכב
, אפשר לבדוק גם את האפשרויות שלנו בפיקוטו למכירת הרכב שלכם - מיידית או דרך הצגה באתר.